Skip to main content
x

محور پژوهش

ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته

دانشکده / پژوهشکده

دانشکده مهندسي مکانيک

عنوان

ساخت پک باتري ليتيومي براي خودروهاي برقي و هيبريد
ساخت پک باتری لیتیومی برای خودروهای برقی و هیبرید
محور پژوهش
ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته
پژوهشکده/دانشکده
مهندسی مکانیک
حوزه پژوهش
خودروهای برقی و هیبرید
عنوان
ساخت پک باتری لیتیومی برای خودروهای برقی و هیبرید هدف از اجرای پژوهش، کاربردها، مزیت‌ها و ضرورت انجام پروژه: یکی از مهمترین تجهیزات مورد نیاز خودروهای برقی و هیبرید الکتریک باتری پک است. سل های باتری لیتیومی را نمی توان مستقیما در خودرو استفاده کرد. در یک اتوبوس برقی نیاز به چند هزار سل باتری است. این سل ها در یک باتری پک به صورت سری و موازی متصل می شوند. مدیریت حرارتی ای سل ها در طراحی باتری پک مهیا می شود. سیستم مدیریت باتری (BMS) وظیفه مدیریت شارژر، دشارژ، یکسان سازی ظرفیت سل ها، حفاظت الکتریکی، سلامت باتری‌ها و ارتباط با کنترلر مرکزی خودرو را دارد. معمولاً قیمت یک باتری پک حدود دو برابر قیمت سل های آن است. گزارش و شرح زیرساخت‌ها، فعالیت‌ها، و دستاوردها طراحی پک باتری‌های لیتیومی بسیار پیچیده و حاوی نکات ریزی است. مسائل مختلفی همچون نحوه سری و موازی کردن سل‌ها، سیستم خنک‌کاری پیچیده آنها، سیستم حفاظت الکتریکی، عایق بودن بدنه پک باتری، سیم کشی قدرت و سیم کشی سیگنال باتری پک، سیستم مدیریت باتری، ارتباط با باتری‌پک‌های دیگر و سیستم کنترل مرکزی خودرو، سوئیچ ها و کانتکتورها و نمایشگرها و ملاحظات تعمیر و نگهداری، همه.باید در این طراحی دیده شود. باتری پک های مختلفی برای کاربردهای زیر طراحی و ساخته شده است که هر کدام سایز و توان منحصر به فرد خود را دارند. : باتری پک آب خنک برای اتوبوس هیبرید الکتریک دانشگاه باتری پک هوا خنک برای اتوبوس هیبرید الکتریک دانشگاه باتری پک برای اتوبوس هیبرید الکتریک دانشگاه با سیستم خنک‌کاری ترمو کولینگ باتری پک با خنک کاری ترمو کولینگ برای سامانه اتوبوس برقی تهران باتری پک آب خنک برای خودروی دنای هیبرید پلاگ‌این باتری پک هوا خنک برای موتور سیکلت برقی باتری پک سیستم ذخیره انرژی برای شرکت مکو باتری پک آب خنک برای خودروی شاهین برقی (در دست اقدام) باتری پک برای اتوبوس برقی صنایع زرین خودرو (در دست اقدام) چهار مورد اول بر روی خودروی مورد نظر نصب شده و تست شده است. باتری پک دنا هیبرید بیش از 40 هزار کیلومتر کارکرد داشته است. باتری پک اتوبوس برقی تهران بیش از یکسال کارکرد تا کنون داشته است. تصاویر و محتوای گرافیکی مرتبط: باتری لیتیومی برای خودروهای برقی و هیبرید

















تصاویر پروژه

ارتقاء امنیت وب با وف بومی