سيستم حفاظت کاتدي ايستگاه پتاوه 2، توسط شرکت کره اي دايلم، طراحي و اجرا شده است. سيستم بکار رفته، روش اعمال جريان با استفاده از چاه هاي آندي مي باشد. پس از اجراي پروژه، مهندسين ايراني ناظر بر طرح ، با انجام برخي آزمايشات، متوجه وجود تداخل شديد در(Insulation Joint) IJ ورودي و خروجي ايستگاه و همچنين قرار داشتن محل هاي متعددي در داخل ايستگاه در زير سطح حفاظت مي شوند. ابتدا شرکت کره اي وجود چنين مشکلي را نمي پذيرد ولي با ارائه نتايج آزمايشات انجام شده، وجود چنين مشکلي را تائيد مي کند. راه حل هاي ارائه شده توسط شرکت مزبور در برطرف سازي اين مشکل نتيجه اي نمي دهد. متعاقبا موضوع برطرف سازي مشکلات سيستم حفاظت کاتدي ايستگاه توسط کارشناسان منطقه 2 عمليات انتقال گاز پيگيري و نتايج آزمايشات به تهران ارسال مي شود. از آنجائيکه راه حل مناسبي جهت پروژه مزبور ارائه نگرديد، دستور خاموش کردن ترانس رکتيفاير هاي ايستگاه پتاوه 2 تا اطلاع ثانوي صادر مي شود . بنابر اين از زمان پروژه توسط شرکت دايلم، سال 1376، سيستم حفاظت کاتدي ايستگاه خاموش بوده و سيستم بدون حفاظت کاتدي بوده است.
در ارديبهشت 1383، قرارداد حاضر براي بررسي علل بروز تداخل جريان و ارائه راه حل هاي مناسب جهت رفع اين مشکل بين شرکت ملي گاز ايران،منطقه دو عمليات گاز و دانشگاه صنعتي اصفهان بامضاء رسيد. با بررسي طراحي سيستم حفاظت كاتدي موجود، انجام آزمايشات ميداني، عيوب سيستم حفاظت كاتدي مشخص گرديد. سپس راه حل هاي آن ارائه و طراحي مجدد سيستم حفاظت كاتدي انجام شد. ضمنا نمونه اي از روش ارائه شده بطور نمونه در محل مزبور اجراء گرديد.