Skip to main content
x

محور پژوهش

فناوری های نوین در عمران

دانشکده / پژوهشکده

دانشکده مهندسی عمران

عنوان

ارائه یک مدل ساده به منظور ارزیابی اقتصادی و تحلیل هزینه فایده در پروژه‌های تعمیر و نگهداری پل

رائه یک مدل ساده به منظور ارزیابی اقتصادی و تحلیل هزینه فایده در پروژه‌های تعمیر و نگهداری پل محور پژوهش فناوری‌های نوین در عمران
دانشکده/پژوهشکده
مهندسی عمران
حوزه پژوهش
بهسازی و مقاومسازی پل‌ها
عنوان
ارائه یک مدل ساده به منظور ارزیابی اقتصادی و تحلیل هزینه فایده در پروژه‌های تعمیر و نگهداری پل (شامل بهسازی و مقاوم سازی)
هدف از اجرای پژوهش، کاربردها، مزیت‌ها و ضرورت انجام پروژه
: تعمیر و نگهداری پل‌ها هزینه‌های مستعمری را به شهر سالانه تحمیل می کند. از طرفی هزینه‌های ثانویه غیر مستقیم مانند هزینه‌های ترافیکی و محیط زیستی از بابت این اقدامات نگهداری به شهر وارد میشود. هدف از این مطالعه ارائه یک مدل جهت برآورد انواع هزینه‌های مطرح در طول عمر بهره‌برداری پل‌ها و تبدیل همه هزینه‌ها به نرخ روز است. بدین ترتیب کارفرما (شهرداری) امکان تصمیم‌گیری و اولویت بندی بین این اقدامات را دارد. گزارش و شرح زیرساخت‌ها، فعالیت‌ها، و دستاوردها این پژوهش طی قراردادی فی‌مابین دانشگاه صنعتی اصفهان و معاونت پژوهشی شهرداری اصفهان منعقد شده است. اهداف ذکر شده با این مطالعه تامین گردید. مدل ارائه شده بر روی یک نمونه مطالعاتی (پل چمران اصفهان) که در معرض انواع هزینه‌های مطرح در طول بهره‌برداری مانند تعمیر نشمین‌های لاستیکی بود، آزموده شد. نتایج این مطالعه در مدیریت تامین نگهداری پل‌های اصفهان کاربرد دارد. همچنین مشخص گردید افزایش عرض این پل سبب کاهش هزینه‌های ثانویه ترافیکی و محیط زیستی می‌شود.

تصاویر پروژه

ارتقاء امنیت وب با وف بومی